TÉMÁK, Kategóriák

8 leggyakoribb téma

Stresszoldás természetesen? – Ezeket próbálja ki!

548
HOZZÁSZÓLÁS:

A stressz testünkre, lelkünkre, érzelmeinkre és viselkedésünkre egyaránt hatással van, rengeteg különféle tünetet okozhat. A leggyakoribbak, a fej-, nyak- és derékfájás, a torokban a gombóstressz-panikbetegseg-idegesseg-01cérzés, a fogak csikorgatása, az ideges nevetés, a gyakori pislogások, a remegés és a reszketés.

Az állandó stressznek kitett szervezet, hosszútávon keményebb gondokkal is szembesülhet, mint például migrén, magas vérnyomás vagy éppen bél-szindrómák.

Stresszre utaló jelek lehetnek még a kapkodó légzés, a szapora pulzus és a heves szívdobogás illetve a száj- és torokszárazság. A szédülés, az álmatlanság és az erőtlen végtagok, gyakori jelenségek stresszes embereknél.

Egyeseknél a gyomorsav-elválasztás fokozódása következik be, ami idővel gyomorfekélyt okozhat. A stressz következménye lehet például a fásultság, a koncentrációs képesség elvesztése, a szorongást vagy éppen az könnyed ingerlékenység.

A stressz, korunk népbetegsége, mellyel szemben a harcot, a helyes étrenddel tudjuk felvenni. Számos kutatás igazolta, hogy a hosszú időn át tartó, naponta ismétlődő megterhelés legyengítheti az immunrendszert, így megnöveljük olyan vírusos betegségek kialakulásának kockázatát, mint a nátha vagy az influenza. A stresszre rengeteg betegség vezethető vissza.

A stressz hatására, szervezetünk gyorsabban használja fel a tápanyagokat, így a bakteriális és vírusos fertőzések leküzdéséhez, több C-vitaminra és cinkre, a központi idegrendszer megfelelő működéséhez pedig, több B-vitaminra, van szükségünk.

A táplálkozásunk során, együnk gyakran, de keveset, főként összetett szénhidrátban gazdag ételeket, mint a tészták, a kenyér, a rizs vagy a burgonya, és próbáljunk meg sietség nélkül elfogyasztani az ételt. A sok koffein nem csökkenti, inkább növeli a szorongásos, izgatott érzéseket, így iktassuk ki a mindennapokból.

Szőlő

A szőlőmag és a szőlő héja, nagyon jó forrása az oligomerikus proantocianid vegyületeknek, röviden OPC-knek (a flavonoidok egy osztálya). A proantocianidok az E- és az C-vitaminnál is hatékonyabb antioxidánsok, így védik szervezetünket a belső és a külső stressz, a levegőszennyezés és a cigarettafüst hatásaitól. Kutató megállapították, hogy az OPC véd az ér- és szívrendszeri betegségekkel szemben egyaránt, mivel képes közömbösíteni a magas koleszterinszintet. Hívjuk segítségül a friss szőlőt, úgy hogy a magját is elfogyasztjuk, vagy szedjünk szőlőmag kivonatot, a szervezetünket érő állandó napi stressz könnyebb leküzdésében.

Babér

A babérolaj kis dózisban megnyugtatja a laboratóriumi állatokat, míg nagyobb dózisban kábulatot okozhat. Csökkenti a laboratóriumi állatok vérnyomását is, de hatása a többi kábítóhoz képest gyenge. Vérnyomáscsökkentő és altató hatása embereknél nem jelentkezik, bár az állatoknál elért eredmények meggyőzőek. Sokak tapasztalata szerint a babér forrázata nyugtatóhatású, fürdővízbe téve 6-7 levél babért, segít a relaxációban és az elalvásban.

Cickafarkfű

A cickafarkfüvet hagyományosan altatónak is használták. A növény ugyanis kis mennyiségben egy, hatásában a marihuánáéhoz hasonló vegyületet, a tujont tartalmazza. A hipnotikus hatású vegyület miatt rendelkezik stresszoldó, altató hatással.

Ginzeng

A fáradtságot koffein nélkül is kivédi és növeli az általános állóképességet. Az orosz, a kínai és a koreai atléták használták legelőször a ginzenget, az edzéseken és versenyek előtt. A növény elhárítja a fizikális és érzelmi stressz által okozott károkat, megelőzi a stresszel szembeni ellenálló képességet adó hormonok kiürülését. A ginzeng kivonatok, készítmények növelik az emlékezőképességet.

Golgotavirág

A golgotavirág olyan vegyületeket tartalmaz, amelyek potenciálisan nyugtató hatással, más összetevői pedig serkentő hatással rendelkeznek. Több kutató vizsgálata alapján arra jutott, hogy a növény összetett hatást gyakorol a központi idegrendszerre, ami enyhe nyugtató, stresszoldó és fájdalomcsillapító hatás formájában összegződik. Európában a golgotavirág számos nyugtató és fájdalomcsillapító készítménynek alapanyaga. A golgotavirág narkotikus tulajdonságokkal nem rendelkezik, így a rászokás veszélye nem áll fenn.

Gyöngymenta

Német kutatók a gyöngymenta macskákra gyakorolt mámorító hatását egyik alkotójának, a nepetalakton izomereinek tulajdonítják. Ez igazolni látszik a gyöngymenta hagyományos alkalmazását enyhe nyugtatóként és csillapítóként. Aki ideges, stresszben szenved, lefekvés előtt igyon egy csésze gyöngymentateát és figyelje meg a hatását.

Zeller

A zeller szárgumója vizelethajtó és idegnyugtató hatásokat fejt ki. A növény teli van kálciummal, így a csontoknak is kedvez. Alváskönnyítő, feszültségoldó hatásait az utóbbi években ismertük meg.

Bazsalikomolaj

Az aromaterápiában stressz, kimerültség, alvászavarok és depresszió esetén nyújt segítséget. A bazsalikomolajat a fürdővízbe csepegtetve, felszabadult hangulatot hozhatunk létre, fokozza a nemi vágyat.

Gyakori stresszes állapotok esetén tilos:

Koffein fogyasztása és a dohányzás.

548
HOZZÁSZÓLÁS:
loading...

Hozzászólások |

Összesen eddig
0

És te mit gondolsz erről?
Neked mi a véleményed a témáról?

Szólj hozzá

| Mondd el a véleményed

Az email címet nem tesszük közzé. A kötelező mezőket * karakterrel jelöljük.

 

<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
Válogatott készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!
<strong>Válogatott</strong> készítmények a gyomor + a bélrendszer problémái esetén!

TÉMÁK, Kategóriák

8 leggyakoribb téma

Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Login



Elfelejtette jelszavát?
Regisztráció! [ bezár ]
Miért jó ha regisztrál?

Első kézből értesülhet új terápiákról gyógymódokról!

Első kézből értesülhet akciós vásárlási ajánlatokról!

Felhasználó létrehozása!



Már regisztrált? Jelentkezzen be! [ bezár ]

Elfelejtette jelszavát?


[ bezár ]